Zeer slechte ervaring met Voltes – wees gewaarschuwd!
Ik heb een Knaap-fatbike gekocht bij Voltes, en wat een ramp is dat geweest. Hier is een opsomming van alle problemen die ik heb ervaren:
Levering
• De fiets zou op 24 december geleverd worden. Die ochtend kreeg ik een mail dat de bezorger ziek was – kan gebeuren, dacht ik.
• Maar tussen kerst en oud en nieuw werd er helemaal niet geleverd “omdat er geen bezorgers waren.” Waarom communiceer je dit niet eerder?
• Na meerdere e-mails van mijn kant bleek dat de fiets pas op 3 januari zou worden geleverd via DHL – een pakketdienst! Serieus? Dit is een fiets van bijna €2000. Waarom kon deze niet direct op 24 december worden verzonden als je toch al DHL gebruikt?
Slechte klantenservice
• Ik had een tracker laten inbouwen en moest hiervoor de app registreren. Ik heb Lars gemaild, maar nooit antwoord gekregen. Uiteindelijk belde ik op 2 januari met Kim, en pas op 3 januari kreeg ik eindelijk een reactie toen de fiets al geleverd was.
• De telefoonlijn van Voltes is dramatisch. Ik heb 11 keer moeten bellen voordat ik überhaupt iemand te pakken kreeg.
• Toen de fiets binnenkwam, zat deze vol met kleine krasjes. Ik wilde hier meteen over bellen, maar de telefoonlijn lag eruit “door drukte.”
Tracker-installatie: totale chaos
• Om de tracker te registreren, moest ik de code vinden. Toen ik eindelijk weer iemand aan de lijn kreeg, werd mij verteld dat de fietsenmaker een sticker over de tracker had laten zitten. Dus moest ik zelf het zadel eraf schroeven om erbij te komen.
• Ik had €100 betaald voor “rijklaar maken,” zodat ik volgens Voltes “direct kon opstappen.” Niet dus! Ik moest de bel monteren, de trappers installeren en vervolgens de fiets deels uit elkaar halen om de tracker te vinden.
• Toen ik eindelijk de tracker had gevonden, bleek de fietsenmaker het klittenband óver de sticker met het IMEI-nummer te hebben geplakt. Het kostte me 10 minuten om die sticker voorzichtig los te krijgen zonder deze te beschadigen.
Gebrek aan nazorg
• De fiets zit vol met kleine krasjes, waarschijnlijk door het slordige transport of door Voltes zelf. Niemand van Voltes heeft ooit contact opgenomen om te vragen of alles uiteindelijk goed is gekomen.
• Ik heb €89 betaald voor een trackerinstallatie en €100 voor het rijklaar maken. Wat ik kreeg, was een slordig gemonteerde fiets vol beschadigingen en frustraties.
Conclusie
Ik ben woest over deze ervaring en koop hier nooit meer iets! Als je overweegt om bij Voltes te bestellen, denk hier twee keer over na. Je betaalt een premium prijs, maar krijgt een service die ver ondermaats is.
Jo-ann
Veghel
Datum van ervaring: 03 januari 2025