TomTom

image

Het kreeg TomTom daarna niet.

Na 1 jaar lang geen gebruik te hebben gemaakt van TomTom’s (live) diensten, waarvoor ik de abonnementskosten heb betaald, is het nu mogelijk om:

Mijn ‘Flasher Alerts ‘ lidmaatschap moest worden betaald, en ik deed het zo vakkundig.
Een dag later werd gemeld dat het opnieuw moest worden voltooid, maar dit keer werd het gedaan met behulp van een andere terugbetalingsmethode. Dat kon ik niet volgen (ook met een factuur voor mijn ‘premiepakket’). Hoe dan ook, een paar dagen later kreeg ik het rapport dat de dienst weer geactiveerd was.
Goed, dacht ik. Tot ik ontdekte dat er een automatische betaling was gedaan op mijn bankspeech. Huh?
Mijn verrassing groeide nog meer toen ik zag dat dezelfde service (flash messages) via MyTomTom slechts € 24,49 kostte en via de automatische betaling € 34,99, of € 10,50 duurder is.

Voor zover ik weet heb ik TomTom altijd toestemming gegeven om een automatische incasso uit te voeren. En het blijkt nu aanzienlijk duurder te zijn dan het zou zijn als het niet snel was afgeschreven.
TomTom weet hoe ze haar handen moet pakken.

En ik heb het niet eens over de verzekering dat ik minstens zes maanden “vrij” zou ontvangen toen ik weer gebruik begon te maken van de verschillende life service.
Tussen oktober 2023 en oktober 2024 kon mijn systeem niet communiceren met het internet (door mijn eigen type met behulp van het 5G netwerk).
TomTom had mijn abonnement of deze keer kunnen retourneren, waarbij ik ten minste een jaar gratis (als gevolg van de pijn) of vandaag gratis kon beginnen.
Uiteindelijk komt echter de gemeenschappelijke TomTom reactie.

Datum van expertise: 28 januari 2025

Review plaatsen

Plaats een reactie