Bereikbaarheid:
De bereikbaarheid van dit bedrijf laat veel te wensen over, vooral als het gaat om de klantenservice. Op 18 juli probeerde ik contact op te nemen met de klantenservice. Na een kwartier wachten werd mijn gesprek eindelijk beantwoord. De medewerker gaf aan dat hij me zou doorverbinden naar de juiste afdeling, maar na nog eens 40 minuten wachten werd de verbinding verbroken. Toen ik direct daarna opnieuw belde en voor de verkoopafdeling koos, werd mijn oproep direct beantwoord.
Slechte service:
Op 14 juli 2024 heb ik me aangemeld voor een glasvezel-internetaansluiting. Mij werd verteld dat de activatie ongeveer 10 dagen zou duren en dat ik mijn huidige abonnement zelf kon opzeggen, of dit door hen kon laten doen. Ik heb mijn Ziggo-abonnement op 15 juli zelf opgezegd. Op 18 juli, na veel moeite, bereikte ik de klantenservice en gaf aan dat mijn Ziggo-abonnement was opgezegd en dat ik vanaf 15 augustus geen internet zou hebben. De verkoopafdeling verzekerde me dat ze een notitie zouden maken en dat alles op tijd geregeld zou zijn.
Omdat ik tot 7 augustus niets van Multifiber had vernomen, besloot ik zelf contact op te nemen. Ze adviseerden me om te proberen mijn opzegging bij Ziggo ongedaan te maken, omdat zij de overstap zouden regelen. Ziggo liet me echter weten dat dit na 14 dagen niet meer mogelijk was. Opnieuw belde ik de verkoopafdeling van Multifiber, maar hun enige advies was om het later nog eens te proberen. Ik wees erop dat mij was verteld dat de activatie 10 dagen zou duren, terwijl er inmiddels 24 dagen waren verstreken zonder dat er een activatie had plaatsgevonden. Ik besloot mijn aanvraag bij Multifiber in te trekken en stuurde dezelfde dag een e-mail met dit verzoek.
De volgende dag ontving ik een e-mail waarin werd aangegeven dat Multifiber afhankelijk is van een externe partij (ODF) voor de activatie van mijn glasvezellijn, en dat deze partij ondanks herhaalde verzoeken nog steeds niets had ondernomen. Ze vroegen me opnieuw om bij Ziggo te proberen mijn opzegging ongedaan te maken. Ik herhaalde in mijn antwoord dat ik mijn aanvraag wilde intrekken en dat ik voorlopig een jaarabonnement bij Ziggo zou afsluiten om te voorkomen dat ik vanaf 15 augustus zonder internet zou zitten.
Tot mijn verbazing ontving ik de volgende dag weer een e-mail van Multifiber, waarin werd gemeld dat mijn lijn de dag ervoor was geactiveerd en dat ik € 50 voor de activatie moest betalen. Dit terwijl ze een dag eerder nog schreven dat ze geen idee hadden wanneer de activatie zou plaatsvinden, omdat ze geen reactie hadden ontvangen van de externe partij.
Datum van ervaring: 09 augustus 2024