Finstral Philips

image

Finstral Kozijnen goed product

Wij hebben alle ramen/kozijn laten vervangen door Finstral. De ramen zitten er netjes in alleen zijn alle vensterbanken in huis, die van natuursteen zijn, beschadigd en zullen moeten worden vervangen of er moeten overzetvensterbanken worden geplaatst. Maar i.p.v. dit te herstellen zodat het er weer netjes uit zou zien, hebben ze de scheuren en gaten met kit gedicht. Nog nooit zulk amateuristisch werk gezien. Het behang naast de ramen is beschadigd en zit vol met vetvlekken. Ook is het plafond op 2 delen erg beschadig. Dit zou moeten worden afgewerkt met hout of gipsplaat en opnieuw gestukt. Ook hebben ze rondom de kozijnen gekit, ook dit is zo slordig gedaan dat de kit gemiddeld zo’n 3 cm op het donkere behang zit. Niet strak maar golvend. Het is geen overschilderbare kit dus het behang zou er af moeten. Ook hadden wij ze verzocht overschilderbare kit te gebruiken omdat er een paar kozijn in huis een kleur zouden krijgen. Wij hebben dit nog gevraagd toen ze er mee bezig waren, en volgens hun zeggen was de kit overschilderbaar. Toen de schilder kwam bleek dit niet zo te zijn en moest de kit weer worden verwijderd door de schilder. Ook hebben wij een vlonderterras van WPC laten leggen, 1 jaar geleden. Wij hadden ze op het hart gedrukt hier heel voorzichtig mee te zijn want het is nogal duur. Echter toen zij klaar waren met de klus en wij een week later de tuinmeubels weer op hun plek wilden zetten zat zagen wij een grote kras van meer dan 2 meter in het WPC. De schades vielen pas op toen wij de ramen gingen lappen. Wij hadden toen al getekend, voordat de monteurs de boel gingen opruimen/ stijger afbreken. Kortom de totale schade, om alles weer te herstellen, bedraagt bijna
€ 3000,00. En Finstral…. die komt niet kijken reageert arrogant en zegt, op afstand, wij weten zeker dat wij de schades niet hebben veroorzaakt. Het interesseert Finstral niet, ze hebben het geld al en laten je gewoon in de kou staan. 1 raam heeft een kapot scharnier en die willen ze nog vervangen. De monteur, van het serviceteam van Finstral, die hiervoor is geweest, is wel gaan kijken en gaf ook toe dat de schade wel is veroorzaakt door Finstral en noemde het prutswerk. Hij begreep ook niet waarom dit niet gewoon is opgepakt en hersteld. Voor Finstral zal dit hooguit € 700,00 aan materiaalkosten zijn.
Dus ga nooit met Finstral in zee.

Een goed alternatief, zij hebben de vouwdeuren bij ons geplaatst, is Brouwer4U uit Steenwijk. Die hebben heel netjes gewerkt en leveren uitstekende service. Zij hebben nog een deel van het slechte zetwerk, die Finstral eerst ook niet wilde plaatsen en betalen, voor ons netjes afgewerkt.

Antwoord op reactie Finstral: een beetje goedkoop om dit bij ons neer te leggen, nadat jullie ook al geweigerd hebben de schade bij jullie verzekeringsmaatschappij neer te leggen. Maar goed, ja wij kunnen dit aantonen, alle beschadigingen, m.u.v. het terras (ik zal ook hiervoor nog de opgeslagen data van onze beveiligingscamera uitpluizen), zijn overgekit (en wel zeer slecht/ slordig), zodat de beschadigingen nog te zien zijn. Hiervan hebben jullie de foto’s die dit aantonen. Maar nog steeds “nee, zijn wij niet geweest!”
Jullie ontrekken je aan je verantwoordelijkheid om op z’n minst eens zelf te komen kijken. Overigens, bovenstaande is ook bevestigd bij ons door jullie servicemonteur die het defecte scharnier kwam vervangen, die zei letterlijk ” afwerking is prutswerk, door ons veroorzaakt” en is in dienst van jullie, dus….

Toevoeging: na het doorspitten van het nog aanwezige fotomateriaal het volgende: op foto’s van 9 juni zijn geen beschadigingen op het terras te zien, op foto’s van 5 juli zijn deze wel te zien. En wat betreft de afwerking boven, die foto’s hebben jullie al, lijkt mij verder bewijsmateriaal overbodig. Hierbij dus het bewijs. Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet!

Uiteindelijk is alles, dankzij Jeroen en vooral de monteur, Eddy, opgelost. De beschadigingen binnen zijn allemaal, op kosten van Finstral, gerepareerd en naar onze tevredenheid opgelost, waarvoor dank!

Datum van ervaring: 13 januari 2022

Review plaatsen

Plaats een reactie