Bike2bike Vitavix

image

Bedenkelijke malafide firma!! (Met tips voor potentiële volgende slachtoffers).

Deze firma is ronduit malafide, houdt zich aan geen enkele regel van consumentenrecht en zit niet verlegen voor een leugentje meer of minder om de tijd te rekken.
Kortom oplichterij.

Op 17/1/2025 postte ik hier volgende review:
“Ik heb bij deze “firma” op 5 december 2024 een fiets gekocht, nadat ik toch wel de reviews had gelezen, waarvan toch veel positief. Daarbij gaf de website een fysiek adres aan, wat me enigszins geruststelde.
Helaas zullen heel wat reviews blijkbaar vervalst zijn.
Mijn verhaal is identiek: de fiets bleek niet meer voorradig, en ze stelden een hele rits andere fietsen voor. Ik heb dat geweigerd en gevraagd mijn geld terug te storten… maar dat lukte niet volgens het bedrijf omdat ze wegens privacy redenen mijn ganse IBAN niet konden zien. Ze vroegen mijn volledige IBAN en zeiden handmatig terug te zullen storten. Ik kreeg bericht dat dit was gebeurd en dat het na een paar werkdagen op mijn rekening zou staan. Wat natuurlijk niet zo was. Ik heb telkens het bewijs gevraagd dat er wel degelijk was teruggestort. Maar ook dat werd niet gegeven. Intussen reageren ze niet meer.
Heb dit intussen gemeld met ACM.
Aangetekende brief met ingebrekestelling wordt vandaag verzonden.
Zo nodig verder juridisch gevolg”

Luttele uren na het posten van de review kreeg in wél reactie van de firma via mijn mail:
“Inmiddels hebt u een review geplaatst op internet en dat vinden wij jammer.
Wij verzoeken u vriendelijk om uw review te verwijderen zodat wij het probleem alsnog op een nette manier kunnen afhandelen.
Alvast bedankt.”

Ik heb de review vervolgens verwijderd in de hoop dat de firma alsnog over de brug zou komen, en gebood hen onmiddellijk het nodige te doen, waarbij me eveneens bewijs geven van die onmiddellijke terugstorting…
Maar de reactie was te verwachten: opnieuw valse beloftes van terugstorting en rekken van tijd door te vragen of het opgegeven rekeningnummer wel klopte…
Nog later:
“Het bedrag wordt op een van uw rekeningen handmatig teruggestort. Naar verwachting moet het bedrag uiterlijk vrijdag 24-01-2025 op uw rekening bijgeschreven worden.
Graag horen wij van u zodra u het bedrag hebt terugontvangen.’

Intussen zijn we alweer een week verder.
De firma stort niet terug noch levert het minste bewijs dat dit intussen wel zou zijn gebeurd…
De review plaats ik daarom terug… met aanvullingen.
Ik zal ook aangifte doen bij politie Nederland
Eveneens beoordeling bij Klacht.nl

Intussen ben ik wijzer voor de volgende keer:
– Controleren of de firma een Thuiswinkel Waarborg-logo heeft: hier niet het geval
– Controleren bij politie.nl of er al meldingen zijn binnengekomen over dit bedrijf: dat blijkt wel het geval te zijn.
– Betalen met creditcard, waarbij je ingeval de firma de goederen niet levert, beschermd bent door een chargeback. Indien niet voorbij de 120 dagen na aankoop opent de creditcardmaatschappij een dossier en haalt ze in dergelijk geval het bedrag wél terug bij de nalatige firma.
Helaas heb ik zelf betaald vanaf mijn zichtrekening met mijn bankapp.
Dit zal dan noodgedwongen een juridisch staartje krijgen.

Datum van ervaring: 24 januari 2025

Review plaatsen

Plaats een reactie